Захваљујући
могућностима које пружа, интернет је постао незаобилазно поље интересовања деце
и младих, као неисцрпни извор информација из света науке, образовања, музике,
спорта, филма, уметности, али и место дружења, разоноде и забаве. На следећој
слици можемо видети које су то могућности које нам медији и интетнет пружају:
Дружење
и комуникација преносе се из реалног света у један нови, виртуелни свет. Како друштвене
мреже заузимају важно место у слободном времену свих, тако неизбежно долазимо
до појма „медијска компетенција“ или „дигитална писменост“. Компетенције
означавају скуп знања и вештина и са тим повезану самосталност и одговорност. Значи треба знати следеће:
1) како
се рукује новим технолошким уређајима,
2) како
наћи садржај који је атрактиван, а у исто време валидан (истинит),
3) како
разумети и креативно користити садржаје до којих долазимо,
4) како
производити нове садржаје.
Савремена
„дигитална генерација“ од малих ногу поседује одличну информатичку писменост. Деца и млади често имају много технолошких
знања и компјутерских вештина, само је битно да приликом
обрађивања свих
информација којима смо изложени преко медија развијемо способност
разликовања важних од неважних, корисних од некорисних, тачних од лажних информација. Бити
медијски писмен значи разликовати праву и битну информацију од манипулативне,
забавне и нетачне информације. Када кажемо дигитална писменост онда мислимо на критичко
разумевање и коришћење интернета и медија. Међутим, критичка процена захтева одређену дозу практичног искуства,
стеченог знања у породичном или друштвеном окружењу. Треба стално тражити разноврсне
информације и нове поузданије изворе информисања, пратити их и упоређивати,
размишљати и промишљати о њима.
Не
можемо а да не приметимо да постоји одређена међузависност, да би развили своје
компетенције за коришћење медија управо нам је потребан приступ истим и
искуство у практичном руковању њима. Дакле и сами медији су у великој мери
одговорни за развијање ове компетенције, поред своје информативне, медији добијају и
едукативну функцију. Образовање се све више ослања на коришћење
медија, а да ли смо довољно образовани за такву активност?
У раду коришћени одлимци из мастер рада и делови приручника:
ДЕЦА И МЕДИЈИ, Правилник против злоупотребе деце
у медијске сврхе, Кодекс о заштити деце од политичких злоупотреба
На Blogger поставила
наставница грађанског васпитања / педагог
Боба
Табаковић
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.